For andet år i træk har danske forbrugere kåret mejeriet som det mest bæredygtige brand inden for fødevarer

THISE: For andet år i træk er Thise Mejeri kåret af danske forbrugere som Danmarks mest bæredygtige brand inden for fødevarer, fremgår det af en pressemeddelelse fra mejeriet.

Thise Mejeri er i 2020 kåret som det mest bæredygtige varemærke inden for fødevarer i Danmark. Dermed gentager Thise Mejeri bedriften fra 2019. Det viser Europas største undersøgelse af bæredygtighed og brands (varemærker), Sustainable Brand Index. Der var 224 brands med i den danske undersøgelse.

- Det havde jeg ikke set komme. Sidste år var jeg meget glad og positiv overrasket over, at vi kunne indtage hæderspladsen blandt meget store og velkendte varemærker i undersøgelsen. At vi gentager bedriften, får os alle her på mejeriet til at sende mange venlige tanker og en stor tak til de mange forbrugere, som har peget på os. Det er en særlig ære at blive tildelt hæder fra de mennesker, som hver dag tager vores produkter ned fra hylderne, siger Poul Pedersen, direktør på Thise Mejeri.

I alt er 900 varemærker fra de nordiske lande blevet vurderet af 58.000 respondenter.

- Vi har ikke en trylleformular, når det handler om bæredygtighed. Udgangspunktet er vores værdier - økologi, kampgejst og ordentlighed. De sætter rammen for, hvorledes vi gerne vil og skal arbejde, samt hvilke værdier, vi mener, der kendetegner os, og som vi meget gerne vil forbindes med. Ordentlighed er det ord, som vi i Thise forbinder mest med bæredygtighed og samfundsansvar, siger Poul Pedersen.

Del på Facebook Del på Twitter Del på mail
Henter...