nyt: Mors-virksomheden får fornyet fokus

Et nyt visuelt udtryk, en ny og mere selvbevidst retorik – og et opsigtsvækkende udsagn, der tildeler bordpladen en hovedrolle i det samlede køkkenkøb. Det er de vigtigste ingredienser i det opdaterede brand og det konkrete salgsredskab, der er resultatet af en dedikeret proces hos DFI-Geisler, Skandinaviens største producent af bordplader til køkken og bad.

- Vi var blevet for meget produktionsvirksomhed og for lidt brand, siger

administrerende direktør Lars Langkjær fra DFI-Geisler på Mors om den proces, virksomheden satte i gang i starten af 2018.

Som en del af den svenske Ballingslöv-koncern er DFI-Geisler søsterselskab til store køkkenkæder som KVIK, Multiform og JKE Design. Samtidig har

virksomheden både de økonomiske muskler og et produktkoncept, som er mere end svært at matche for konkurrenterne. Der var derfor ifølge Lars Langkjær ikke noget usædvanligt i, at man rent markedsføringsmæssigt var begyndt at hvile en smule på laurbærrene – med det resultat, at man efterhånden havde fået et lidt støvet udtryk.

- Selvom en betydelig del af vores omsætning er sikret gennem koncernrelationen til vores største kunder, har vi formuleret en vision om at ville være en foretrukken leverandør frem for en påtvungen leverandør, fortæller Lars Langkjær. I bestyrelsen og ledelsen var der derfor et ønske om at få støvet udtrykket af og i langt højere grad komme til at fremstå som den moderne og fremsynede virksomhed, man er.

Til at hjælpe med den forestående brandingproces valgte DFI-Geisler det viborgensiske brand- og designbureau Won Won. Efter en indledende dialog, hvor bureauet kom ind under huden på virksomheden og deres marked, stod

det klart, at man med fordel kunne kombinere flere behov i ét markedsføringselement.

- En af de vigtigste indsigter, vi gjorde i det indledende arbejde med DFIGeisler, var, at bordpladen ikke alene udgør en meget stor del af prisen på et nyt køkken; den er også et af de mest komplekse valg for kunden, fordi der er

så uendeligt mange muligheder i forhold til blandt andet materialer, design, farver, holdbarhed og vedligeholdelse. Sådan lyder det fra Helle Pagh, Head

of Strategy hos Won Won. Hun forklarer videre, at man derfor anbefalede

DFI-Geisler at få udviklet en tryksag, der ikke alene kunne understøtte brandingen af virksomheden, men som samtidig kunne fungere som et nyttigt hjælpeværktøj for køkkenbutikkernes sælgere i deres vejledning af kunderne.

Resultatet blev ”Bordpladeguiden”, en flot tryksag på 64 sider, hvor man tager køkkenkøberen i hånden og kommer omkring de vigtigste overvejelser i forbindelse med valget af bordplade. Ud over at fungere som en letforståelig guide og forklare om de forskellige bordpladematerialer og vaskløsninger, tegner tryksagen samtidig billedet af en kompetent, stolt og traditionsrig dansk virksomhed. Både i ord og billeder.

Del på Facebook Del på Twitter Del på mail
Henter...